۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - - زهی نوشت -
این واقعیتی عجیب است که بهترین داستانهای کوتاه لزوماً بهترین و عمیقترین سوژهها را ندارند. منظورم این است که مهمترین جنبهی آنها سوژه نیست، بلکه سبک نگارششان است؛ سبک غیرمستقیمی که بهواسطهی آن چیز مهمی را روشن میکنند. سوژهی ظاهریشان ممکن است بیاهمیت بهنظر بیاید ولی با استفاده از آینهی غیرمستقیم هنر، سر از جاهای عمیق و فراموش نشدنی درمیآورد. سوژهی عمیق خیلی سرراست و مستقیم است. این مسئله جایی برای تخیل و زمینهی تفسیری ذهن باقی نمیگذارد. ادبیات درخشان تقریباً همیشه غیرمستقیم است.
⚪️ بن اُکری، در جستار "دیکتاتوری ذهنی"