در این رده بندی تیم بارسلونا اسپانیا در رده اول و تیم های چلسی ، منچستر یونایتد انگلستان و شاختار دونتسک اکراین در رده های دوم تا چهارم قرار دارند.
در این رده بندی تیم بارسلونا اسپانیا در رده اول و تیم های چلسی ، منچستر یونایتد انگلستان و شاختار دونتسک اکراین در رده های دوم تا چهارم قرار دارند.
تيم ملي فوتسال ايران به عنوان بهترين تيم جهان در سال 2009 برگزيده شد.
سايت فوتسال پلنت با استفاده از نظرات كارشناسان در سراسر جهان بهترين تيم ملي فوتسال جهان در سال 2009 را برگزيد كه بر اين اساس تيم ملي ايران به عنوان بهترين تيم جهان در بخش مردان انتخاب شد.
همچنين تيم ملي فوتسال زنان برزيل به عنوان بهترين تيم فوتسال در بخش زنان انتخاب شد.
سايت فوتسال فوتسال پلنت درباره اين انتخاب گفت: پادشاهان پارسي در سال گذشته تمامي رقباي خود از جمله ژاپن، تايلند، ازبكستان و ديگر رقبايش را پشت سر گذاشت. اين تيم در جام جهاني 2008 هم نتايج خيره كنندهاي كسب كرد. با اين حال فوتسال ايران به دنبال نتايج بزرگتري است.
اين سايت در ادامه گزارش خود به حضور بازيكنان جوان و كنار رفتن بازيكنان بزرگي همچون حيدريان اشاره ميكند.
اين سايت ميافزايد: پس از اين كه ايران در اكتبر 2008 نتوانست در ديدار نيمه نهايي جام جهاني به موفقيت دست يابد، اين تيم سال جديد را با پيروزي برابر اسلووني آغاز كرد كه نتيجه بدي نبود. با اين حال تمام چشمها به دنبال ستارههاي ايراني در ديدار برابر برزيل بودند كه ايران موفق شد دو بر دو برزيل را متوقف كند. با اين حال يكي از بزرگترين لحظات براي فوتسال ايران در سال 2009 به ماه جولاي بازميگردد. جايي كه تنها برزيل مانع از قهرماني ايران در تورنمنت بينالمللي گرند پري برزيل شد.
ايران در جام كنفدراسيونها هم با كسب 100 درصد پيروزي در اين تورنمنت قهرمان شد.
جشنواره بينالمللي فيلم «كاستندورف» بهرياست «امير كاستاريكا» از امروز ( 23 دي ماه) در صربستان آغاز بهكار ميكند.
جشنواره فيلم «كاستندورف» كه ازسوي «امير كاستاريكا»، كارگردان صربستاني برنده دو نخل طلاي كن در زادگاهاش راهاندازي شده است، از امروز با حضور چهرههاي سرشناس جهان سينما آغاز خواهد شد.
«اصغر فرهادي»، كارگردان ايراني برنده خرس نقرهاي برلين از مهمانان ويژه «كاستاريكا» خواهد بود كه در كنار نمايش «درباره الي» در بخش خارج از مسابقه، كارگاه فيلم نيز برگزار ميكند.
هدف از برگزاري اين جشنواره، آشنا كردن چهرههاي جوان و مستعد با كارگردانان مولف سينما است و قرار است در اين جشنواره اصغر فرهادي با نمايش فيلم «درباره الي» جلساتي با جوانان دانشجويان سينماي صربستاني خواهد شد.
روز گذشته «جاني دپ»، بازيگر معروف آمريكايي با استقبال رسمي رييسجمهوري صربستان وارد بلگراد شد. وي قرار است علاوهبر برگزاري كلاسهاي بازيگري براي دانشجويان فيلم، جايزه ويژه جشنواره «كاستندورف» را نيز دريافت كند.
«جيم جارموش»، «اليا سليمان» و «فاتح آكين» از ديگر چهرههاي سرشناس اين جشنواره هستند كه جديدترين ساختههاي خود را به نمايش خواهند گذاشت.
اين جشنواره كه با همكاري وزارت فرهنگ صربستان در زادگاه «كاستاريكا» شهر «موكرا گورا» برگزار ميشود، تا روز 19 ژانويه ـ 29 دي ماه ـ ادامه خواهد داشت.
10 فيلم مطرح سينماي «وحشت» كه مخاطبان از اوايل سال 2010 ميلادي به تماشاي آنها خواهند نشست، معرفي شدند.
در سال گذشته ميلادي آثاري چون «سرزمين زامبيها»، «اره 7» و «كينه» در گونه آثار ترسناك، توانستند نظر مساعد مخاطبان را به خود جلب كنند.
بنابر اعلام پايگاه اطلاعرساني مووي وب، در سال 2010 ميلادي آثاري چون «روزشكنها» در قالب فيلمهاي «خونآشامي» از 8 ژانويه (17 دي)، «مرگ گرگنما» با بازي «بنچيودل تورو» از 12 فوريه (23 بهمن)
و «جزيره شاتر» از 19 فوريه (30 بهمن) به كارگرداني «مارتين اسكورسيزي» و بازي «لئونارد دي كاپريو» در صدد اين آثار قرار گرفتهاند.
بنابراين گزارش، فيلمهاي «مجانين» از 26 فوريه (7 اسفند)، «فصل ساحره» با بازي «نيكلاس كيج» از 19 مارس (28 اسفند)، فيلم سهبعدي «پيران ها» از 16 آوريل (26 فروردين)، «وحشت در خيابان الم» از 30 آوريل (10 ارديبهشت) در ردههاي بعدي اين فهرست قرار گرفتهاند.
فيلم «روز مادر» از 8 مي (18 ارديبهشت)، فيلم «جونا هكس» از 18 ژوئن (28خرداد) و «غارتگران» به تهيهكنندگي «رابرت رودريگوئز» از 9 جولاي «19تيرماه» از جمله آثار سينماي وحشتاند كه در سال 2010 ميلادي درمعرض تماشاي سينمادوستان قرار ميگيرند.
امپراطور. وقتش نشده که فرار کنی ودر بری ( مث کاری که با پررسپولیس کردی) یا شاید هم منتظر یه فرصت توپ می گردی تا ....
اما شاید با بازی های درخشان تیم ملی وقول های پیاپی جنابعالی همه فهمیدن که لقب امپراطور به تنتان گشاد بوده و شما را دچار توهم کرده. برای امپراطور وارتشش آرزوی موفقیت داریم
با آمدن علی دایی به پرسپولیس این دو اسطوره از پرسپولیس رفتند
مربي بركنار شدهي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: متاسفم كه براي بودن يا نبودن برخي مربيان در پرسپوليس حسين رضازاده هم نقش دارد.
احمدرضا عابدزاده با انتقاد از رفتار مسوولان باشگاه پرسپوليس كه پس از انتخاب علي دايي وي را از جمع كادر فني كنار گذاشته شده و از اردوي تداركاتي امارات نيز بازماند، گفت: در جلسه تمرين دوشنبه تيم پرسپوليس كه همراه با مراسم معارفه علي دايي به عنوان سرمربي جديد تيم همراه بود، مسوولان تيم به من گفتند كه علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني گفته است كه عابدزاده نبايد در جمع كادر فني تيم حضور داشته باشد. ظاهرا در جلسهاي كه سعيدلو در ايام تعطيلي تاسوعا و عاشورا با افرادي چون حسين رضازاده داشته، متقاعد شده است كه بنده در پرسپوليس نباشم و واقعا متاسفم براي چنين تيمي كه پيشكسوتان و مربيان شناخته شدهاي دارد، رضازاده براي بودن يا نبودن برخي مربيان نقش دارد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا بايد چنين اتفاقي براي او و محمود خوردبين سرپرست پرسپوليس بيافتد گفت: متاسفانه اينجا همه چيز برعكس است. ظاهرا آقايان تصميمشان را از قبل گرفته بودند. وقتي ورزش مملكت ما سياسي ميشود، بايد هم چنين تصميماتي در آن گرفته شود.
عابدزاده خاطرنشان كرد: به باشگاه ميروم و تنها درباره حساب و كتابم صحبت خواهم كرد تا كارم را در پرسپوليس تمام كنم. حال مردم و طرفداران تيم ميتوانند در اين باره قضاوت كنند.
مربي دروازهبانهاي پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه آينده اين تيم را با كادر فني جديد چطور ميبينيد، تصريح كرد: كسي ناكامي پرسپوليس را دوست ندارد، اما بايد صبر كنيم و عملكرد اين مربيان را در تيممان ببينيم.
تیتراژ (عنوانبندی) فیلم قیصر، یکی از معدود عنوانبندیهای سینمای پیش از انقلاب است که نقشی اساسی در تکمیل تأویل از اثر دارد. این عنوانبندی که کار عباس کیارستمیست، از تصویر اندام برهنهی انسان و خالکوبیهای روی آن، بر زمینهای سیاه تشکیل شده است. البته به اضافهی موسیقی حماسی و زورخانهای اسفندیار منفردزاده. خالکوبیها شامل تصاویری از قهرمانهای شاهنامه است. و در پایان تیتراژ، تصویری از زنگ به تصویر به صدای آژیر آمبولانس کات میشود.
قیصر، چه فیلم و چه شخصیت، نمایندهی اتفاقی بود که در سینما و فرهنگ ایران داشت میافتاد. شخصیت قیصر، هیچ ویژگی ظاهری خاصی برای ستارهی سینما شدن ندارد. مدل مویی که هیچ مدلی نیست و بعدها مدل موی قیصری نام گرفت و لباسی که حتا شبیه لباس کلاهمخملیهای فیلمفارسی نیست. قیصر حتا سبیلی هم ندارد. قیصر نمایندهی قد علم کردن سینمایی بود در مقابل سینمایی دیگر. قیصر، به تمام سینمایی ایرانی بود. در دورهای که موسیقی بیشتر فیلمفارسیها هندی و عربی و قهرمانهایشان به از جنس دیگری بودند، موسیقی ایرانی اسفندیار منفردزاده (کسی که موسیقی فیلم را به سینمای ایران هدیه کرد) و قهرمانی از زیرگذر، فیلمی را رقم زد که تاکنون در ذهن سینمایی ما مانده است.
اما، قرینهی تیتراژ در داخل فیلم، گفتوگوی قیصر و خاندایی در شب پس از اولین قتل است. وقتی که قیصر برخلاف فرمون، گوش به حرف دایی نمیدهد و با سلاح کمر به کشتن یک-یک برادران آبمنگل میبندد و با سرزنش دایی روبهرو میشود، فریاد میزند که مرگ ما در یاد هیچ کس نمیماند و کسی نمیفهمد که «برای چه» مردیم. و و آنگاه میگوید: «تو این دوره زمونه کسی حوصلهی داستان گوش دادن نداره» و خاندایی شاهنامهاش را میبندد.

ارجاعهای متعدد به شاهنامه در فیلم قیصر و به ویژه با قرینه قرار دادن آن در مقابل تصاویر اسطورهای تیتراژ فیلم، ما را بر آن میدارد که قیصر را نیز در تقابل با خاندایی قرار دهیم. از این منظر به نظر میرسد که تضاد اساسی فیلم نه میان قیصر و براردان آبمنگل، که میان قیصر و خانداییست. در واقع شخصیت برادران آبمنگل در فیلم بسیار کمرنگ و قتلشان در حاشیه قرار دارد. این تضاد قیصر و خاندایی، تضاد کهنه و نو، تضاد آرمان و واقعیت است که در سراسر فیلم به چشم میخورد.
وقتی که قیصر از «بیحوصلگی برای داستان گوش دادن میگوید» و خاندایی شاهنامه را میبندد، در واقع فیلم خبر از مرگ اسطوره میدهد. قیصر، دیگر نه در کنار شخصیتهای آرمانی شاهنامه و نه با زور بازو، که در زیر بازارچه و و توی کوچه و داخل حمام و توی واگن قطار، با «هر وسیلهی ممکن» به جنگ آن چیزی میرود که بقای او را تهدید میکند.
قیصر، از آغاز میداند که پایانی غیر از مرگ در پیش ندارد و به این پایان و مرگ، هیچ نگاهی مقدس یا نهاینجایی ندارد. مرگ را به عنوان واقعیتی تلخ میپذیرد. در فیلم قیصر، حتا نگاه به مرگ نیز اسطورهشکنانه و تقدسزداست. مرگ در واگن قطار، مرگی آن چنان، بی هیچ کلام آخری (چنان که روال رایج مرگ در فیلمهاست) و بی هیچ کسی که مرگ در بالین او رخ دهد و بی هیچ افتخاری.
تمام این توضیحات آورده شد تا بدانیم، در فیلم قیصر، مرگ فرمون، مرگ اسطوره و مرگ قیصر، تولد انسان است. انسسان عاصی که یک سال بعد و در سال ۱۳۴۹، بر خلاف اسلاف خویش دست به سلاح و هر نوع وسیلهای برد تا تضاد خویش با سیستم حاکم را حل کند.
قیصری جدید
وی درادامه گفته : تازه آن زمان باید فکر کنم چطور آن را باید بازی کنم که قیصری که این همه سال درذهن مخاطب بوده خراب نشود . فکر می کنم باید قیصر جدیدی به وجود آید که به نوعی ادای دین باشد .ولی من اولین کاری که انجام می دهم گرفتن دست خط از بهروز وثوقی است وبدون اجازه او دراین فیلم بازی نمی کنم .
عاشقان قیصر وواکنش به بازسازی آن
چند سال پیش نیز خبر بازسازی قیصر منتشر شد و وقتی خبر ساخت این فیلم اعلام شد، سیل جمعیت و آدمها به دفتر علی معلم مراجعه کرده و همه آنها که ازدوستداران سابق قیصر بودند درواقع میخواستند كاری برای آن انجام دهند. علی معلم نیز درباره بازسازی قیصر گفته :من به همراه بهروز افخمی قصد داشتیم، «قیصر» را كه قابلیت بازسازی دارد را بسازیم و كار را تا جایی هم بیش بردیم كه متاسفانه آقای كیمیایی در حالی كه ابتدا موافقت كرده بودند، احساس ناشكیبایی كردند و ما نمیخواستیم مولف و صاحب حقوق معنوی فیلم ناراضی باشد.
به گفته معلم قرار بود نقش «قیصر» را بهرام رادان بازی كند و صحبتهایی با پرویز پرستویی برای نقش «منصور آب منگل» و آتیلا پسیانی برای «خاندایی» كرده بودیم و به بازیگران دیگری هم كه فكر كرده بودیم كه در نهایت گروه خوبی شده بود.
معلم: این اولین فیلم ایرانی است كه رسما بازسازی میشود و این برای تاریخ سینمای ایران مهم است. ضمن آنكه «
چرا خود قیصررا نشان نمی دهند؟
این در حالی است که مسعود کیمیایی چندی پیش در شیراز و در واکنش به بازسازی قیصر گفته بود : بحثهایی درباره بازسازی مجدد فیلم «قیصر» نیز شده است، که من نیز مخالفتی ندارم به شرط آنکه «قیصر» همانند نسخه قدیمیاش سیاه وسفید و عکس به عکس ساخته شود. او در عین حال گفته است :اگر قرار است این فیلم نسخه کپی همان اثر قبلی باشد، چرا خود فیلم ازتوقیف خارج نشود و به نمایش در نیاید! اما علی معلم در سخنان دیگری به نوعی جواب کیمیایی را داده و گفته است :قیصر» فیلمی است كه با آن شرایط قابلیت نمایش ندارد و رویكرد دوباره به آن داستان میتواند، تماشاگران فیلم اول را هم تقویت كند.